چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در برخی مناطق کشور به ویژه زابل خبر داد.

آسمان غبارآلود در برخی نقاط کشور

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت‌: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر امروز (چهارشنبه پنجم تیر) برای ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط را در ساعات بعد از ظهر پس‌ فردا (پنج‌شنبه ششم تیر) در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب جمعه تا روز یکشنبه (نهم تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌ که طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این مدت در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گرد و غبار خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده برای جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وظیفه تاکید کرد: بعد از ظهر امروز و طی روز آینده (پنج‌شنبه ششم تیر) با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و جنوب غرب کشور، وقوع گرد و خاک در جنوب غرب دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌ که امشب هوای تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب با وزش باد شدید همراه خواهد بود، اظهار کرد: فردا (پنج‌شنبه ششم تیر) آسمان تهران صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران ۳۵ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین پس فردا (جمعه هفتم تیر) آسمان تهران صاف در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت. دمای تهران در این روز در گرم‌ترین نقطه به ۳۷ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین نقطه به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر 445550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha